2017. február 7., kedd

Nyelvtanulás otthon

Volt már szó a nyelvérzékem teljes hiányáról, de most újra reflektorfénybe kerül. Tanulmányaim ugyanis lassanként elérkeznek arra a pontra, hogy szükségem lesz még egy nyelvvizsgára.

Először is nyelvet kell választani. Ugyan négy évig tanultam olaszt a gimiben, tudok 10-ig számolni, köszönni, meg hogy "non lavoro piú in farmacia" (nem dolgozom többé gyógyszertárban?), de ha nincs a szövegben számolás, köszönés vagy gyógyszertár, nem ismerem fel, hogy olasz (!).

Azoknak szeretnék segíteni ezzel a bejegyzéssel, akiknek se pénze, se kedve, se könyve, se érzéke a nyelvtanuláshoz.

1. ELHATÁROZÁS. Felküldtem apát a padlásra, hogy keressen olaszkönyvet, szótárt, vagy akármit. Lejött, hogy nincs, de talált oroszt, az jó lesz-e. Jó. NEM!!! Kössed az ebet a karóhoz, legyél kitartó a döntésedben! 

2. KÉNYSZER. Nagy példaképem Cortez a felfedező, aki felgyújtotta maga után a hajóit, hogy addig nincs visszaút, amíg nincs felderítve az új terület. Én is előszeretettel alkalmaztam a módszert vizsgaidőszakban. Kizártam magam a kertbe, addig nincs pisi, kaki, ivás, alvás, fész, amíg nincs megtanulva a tétel. A módszer nyelvtanulásra adaptált változata: állítsd a kiválasztott nyelvre a telefonodat meg a facebookodat. 


Részemről lehúzták a redőnyt, postai úton elértek. :D 

3. SZÓRAKOZÁS. Egy kis interkulturális kikapcsolódás (vigyázat, van benne egy megtévesztő sor): 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LIFE UPDATE

Az elmúlt 5 év tömören: összejöttem a szembeszomszéddal, összeházasodtunk, építettünk egy házat, és lett egy gyerekünk, Guszti. Szóval semmi...