2016. január 12., kedd

Ismétlés a tudás...

Kedves barátnőm, Ivett szokta mondogatni, hogy "meghúztak, de azért átmentem".
:D

Kivel ne fordult volna elő, hogy újra és újra meg akarták hallgatni ugyanazon a vizsgán. Az idő előrehaladtával a tudásunk egyre mélyül, és minden vizsgával egyre és egyre közelebb kerülünk a sikerhez. 

Nézzünk néhány gyakorlati tippet a folyamat felgyorsítása és a mielőbbi sikeres vizsga érdekében:

Az egyik irodalomban olvasható, hogy a jó teljesítmény kulcsa az önellenőrzés és önmegfigyelés, aminek értelmében az személy kognitív és metakognitív képességei segítségével saját teljesítményét, eredményét áttekint, összeveti a célokat és az eredményeket, ezek alapján áthelyezi a tanulási folyamat hangsúlyait. (Meltzer, 2010).  

Az irodalom szerint tehát a sikeres (második) vizsga kulcsa, hogy keressük meg a sikertelenség okát és küszöböljük ki azt. 

Egy kisebb kutatást végeztem a témával kapcsolatban.

Elméleti háttér: 
2015 június, a többi gyerek már kint játszik, meleg van mint az állat, és komplex kettő vizsgára kell készülni. A négy előzőleg teljesített vizsga miatt az agy frontális területein léziók alakultak ki, így: 


Aztán jön a vizsga, majd jön a levél, "Tisztelt hallgató, tájékoztatjuk, hogy a gyogyin a 'NBTA-712-Komplex vizsga 2.' tárgyhoz tartozó Ötfokozatú eredménye Elégtelen. Módosító: a rémálmom."

De mi lehet ennek az oka?

Hipotéziseim: 

  • azért nem sikerült a vizsga, mert nem készültem fel normálisan
  • azért nem sikerült a vizsga, mert nem feküdtem le a tanárral
  • azért nem sikerült a vizsga, mert elfelejtettem elmenni
  • azért nem sikerült a vizsga, mert tanulás helyett ABC-rendbe tettem a fűszereket, és megszámoltam a hajszámaimat
  • azért nem sikerült a vizsga, mert az Atipikus Viselkedés és Kogníció Gyógypedagógiai Intézet munkatársai azt gondolták, hogy a különböző vastagságú cetliket (amiken a különböző hosszúságú tételcímek vannak) jó ötlet azonos vastagságú kartonra ragasztani


Hipotézisek vizsgálata, eredmények, javaslatok: 


A hipotéziseimet alaposan megvizsgáltam, és arra az eredményre jutottam, hogy egyedül az utolsó hipotézis igazolódott be. Meglátásom szerint nem jó ötlet a különböző hosszúságú tételcímeket azonos vastagságú kartonra ragasztani. 
Ezek alapján arra a döntésre jutottam, hogy a sikeres vizsga kulcsa, hogy minden tételt meg kell tanulni. 

Kérdésekre szívesen válaszolok,

professzor, doktor Kiss Dóra PhD, egyetemi adjunktus

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LIFE UPDATE

Az elmúlt 5 év tömören: összejöttem a szembeszomszéddal, összeházasodtunk, építettünk egy házat, és lett egy gyerekünk, Guszti. Szóval semmi...